יום שבת, 24 באוקטובר 2009

רי-ברנדיג - מיתוג מחדש

בעקבות מטלה שקיבלתי בקורס לעשות עיצוב מחדש ללוגו מוכר ואהוב, יצא לי לחפור הרבה השבוע בנושא הפופולרי ה"רי-ברנגיד".
המקור הגדול ביותר לרי-ברנדינג באינטרנט הוא כמובן הבלוג Brand New (מבית היוצר של Undercinsideration שגם הוא שווה בדיקה). בבלוג מובאים לוגואים של חברות אשר שיפצו את הלוגו או מיתגו את עצמן מחדש, עם ביקורות (לעיתים נוקבות ומשעשעות) על הלוגו החדש.

מה שגיליתי השבוע שלא הכרתי, הוא שישנו בלוג עברי העוסק באותו נושא ומנתח לוגואים ישראלים.
סמליל - ברנדינג בעברית, הוא בלוג בעל אותו עיקרון והוא מביא תוכן לא רע בכלל. ריספקט לאורן פייט שמתחזק אותו.


בהמשך לאותו נושא, הגעתי למאמר מעניין (עברית, גינגי פרידמן), שטוען שהרבה משרדי העיצוב/מיתוג מוכרים מה שהם קוראים לו "מיתוג מחדש" במלא כסף, אבל בעצם מספקים רק עידכון ללוגו ולשפה העיצובית כשהם מפספסים את הקטע שהוא יצירת המותג: האסטרטגיה, יצירת הערכים והאישיות של המותג. הוא מביא דוגמאות למיתוג מחדש שכן עבד (החיפושית של פוסלקווגן, או נעלי פומה) ולכאלה שלא היו באמת מיתוג מחדש (בנק לאומי והפועלים).
שווה קריאה (זה גם לא כזה ארוך יא עצלנים).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה